Company Logo

Logowanie

Uwaga

Poznajemy piękno i różnorodność regionu podlaskiego

20180419 09210219 kwietnia 2018r. uczniowie naszej szkoły udali się na jednodniową wycieczkę na trasie Strękowa Góra- Drozdowo- Nowogród.
Pierwszym punktem naszej wyprawy była lekcja historii na wzgórzu zwanym Strękową Górą. W tym miejscu odbyła się jedna z ważniejszych bitew kompanii września z 1939r. przeszła do historii jako ,,bitwa pod Wizną’’. Ze względu na nierówny podział sił Polski i Niemiec oraz bohaterską walkę polskich żołnierzy miejsce to określane jest też Polskimi Termopilami. Po zwiedzeniu ruin schronu i zapoznaniu się z historią tego miejsca wyruszyliśmy w dalszą podróż do Drozdowa.
W Drozdowie, w przepięknym dworze Lutosławskich znajduje się Muzeum Przyrodnicze prezentujące faunę i florę dolin rzek Narwi i Biebrzy. W muzeum zwiedzaliśmy wystrój wnętrz pałacowych i pamiątki należące do rodziny z której wywodził się słynny kompozytor Witold Lutosławski.
Dużym zainteresowaniem dzieci cieszyła się wystawa ,,Trofea Łowieckie’’- skóry, poroża i zwierzęta. Ulubieńcem naszych uczniów był wypchany niedźwiedź brunatny i służył jako tło do zdjęć.
Kolejną zwiedzaną wystawą była szata roślinna, ptaki i ssaki Kotliny Biebrzańskiej. Zachwyt zwiedzających wzbudziły ptaki bataliony, u których każdy samiec ma inne upierzenie wokół głowy.
Oglądaliśmy jeszcze wystawę akwarystyczną ,,Podwodny świat pięciu kontynentów’’, którą tworzy 26 akwenów. Tu ogromne zainteresowanie wzbudziła ryba- duch Amazonii i piranie.
Po zwiedzaniu udaliśmy się na lekcję przyrodniczo- badawczą, gdzie uczniowie obserwowali przez mikroskopy różne okazy oraz słuchali ciekawych opowieści o płazach tego regionu. Odważni mogli trzymać w ręku traszkę.
Ostatnim etapem pobytu w Drozdowie było przejście ścieżką edukacyjną i spacer po parku znajdującym się wokół dworu.
Zmęczeni i głodni udaliśmy się na obiad do restauracji ,,Wiszące ogrody’’ w Nowogrodzie.
Po obiedzie wyruszyliśmy na zwiedzanie skansenu Kurpiowskiego im. Jana Chętnika. Jest on jednym z dwóch najstarszych w naszym kraju muzeów na wolnym powietrzu. Położony jest w malowniczym miejscu na skarpie nad rzeką Narwią. Ma on charakter parku etnograficznego. Prezentuje tradycje budownictwa drewnianego z obszarów Kurpiowskiej Puszczy Zielonej. Wśród zwiedzanych zabytków były domy kurpiowskie z kompletnym wyposażeniem z początku XX wieku, zabudowania gospodarcze, stodoły, obory, spichlerze i młyn wodny. W czasie zwiedzania byliśmy podzieleni na dwie grupy. Jedna odbywała spacer po skansenie z przewodnikiem, zaś druga grupa uczestniczyła w zajęciach regionalnych z kurpiowską artystką ludową. Dzieci pod okiem doświadczonej i utalentowanej kurpianki- pani Czesławy Kaczyńskiej uczyły się robić kwiaty z bibuły. Pani Czesława bardzo ciekawie opowiadała o dawnych zwyczajach Kurpów. Był to ostatni etap naszego zwiedzania.
Zmęczeni, spóźnieni ale pełni wrażeń wróciliśmy około godz. 1800 do Topczewa.

Zdjęcia do obejrzenia w fotogalerii, lub kliknij tutaj

Opiekunowie:
B. Karpiesiuk, E.Konopka,
K. Łuczaj, E. Wyłucka,
M. Wyszkowska

Fotogaleria

Fotogaleria szkolna

Polecamy

Wiadomości z MEN

Powered by Joomla!®. Designed by: joomla 1.6 templates web hosting Valid XHTML and CSS.